In the Christian order, relations are governed by a "fraternal humility", the lay order, instead, is based on a "proud equality." However, while the Christian fraternity tends to gradually abolish the artificial inequalities of human societies due to injustice, secular egalitarianism, on the contrary, ends up killing brotherhood among men. Materialistic order aims to get brotherhood out of equality: all men are equal, therefore, they are brothers. In Christianity, the starting point is not equality, but fraternity , because men are - not as a symbolic title but in reality - brothers; this blood link, reinforced by a supernatural bond derived from divine filiation, creates in them a substantive equality that requires them to equal the differences that separate them. However, the leveler egalitarianism can not create this fraternity: it can only engender rivalries.
En l'ordre cristià, les relacions estan governades per una "humiliat fraterna"; en l'ordre laic es funda en una "igualtat orgullosa". Ara bé, mentre que la fraternitat cristiana tendeix a abolir progressivament les desigualtats artificials de les societats humanes degudes a la injustícia, l'igualitarisme laic, per contra, acaba matant la fraternitat entre els homes. L'ordre materialista pretén treure la fraternitat de la igualtat: tots els homes són iguals, per tant, són germans. En el Cristianisme el punt de partida no és la igualtat, sinó la fraternitat, perquè els homes són - no a títol simbòlic, sinó realment - germans; aquest vincle de sang, reforçat pel vincle sobrenatural derivat de la filiació divina, crea entre ells una igualtat substancial i els exigeix que igualin les diferències que els separen. En canvi, l'igualitarisme anivellador no pot crear aquesta fraternitat, només pot engendrar rivalitats.
En l'ordre cristià, les relacions estan governades per una "humiliat fraterna"; en l'ordre laic es funda en una "igualtat orgullosa". Ara bé, mentre que la fraternitat cristiana tendeix a abolir progressivament les desigualtats artificials de les societats humanes degudes a la injustícia, l'igualitarisme laic, per contra, acaba matant la fraternitat entre els homes. L'ordre materialista pretén treure la fraternitat de la igualtat: tots els homes són iguals, per tant, són germans. En el Cristianisme el punt de partida no és la igualtat, sinó la fraternitat, perquè els homes són - no a títol simbòlic, sinó realment - germans; aquest vincle de sang, reforçat pel vincle sobrenatural derivat de la filiació divina, crea entre ells una igualtat substancial i els exigeix que igualin les diferències que els separen. En canvi, l'igualitarisme anivellador no pot crear aquesta fraternitat, només pot engendrar rivalitats.
(Georges Chevrot, p.182-183, Patmos)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada